eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Frillesås-Sirius 2 november 19:00

Sida 1 av 2Nästa

Onsdag kväll på Sjöaremossen. Vi får hoppas på bra väder. Det ser ut att bli några grader varm och molnigt men vindstilla och ingen nederbörd.

Kanonväder med andra ord!

De fick is på Sjöaremossen förra veckan och detta blir hemmapremiär för Frillesås.

Gissning: Denna bör vi ta. 3-8 blir det och lite proppen ur för Heinonen (4 mål). O åskådare men 8 angivna på elitrapport!

Hallans nyheter noterar.

Isen på Sjöaremossen blev klar i helgen.
- Herregud. Det kunde inte bli bättre väder och kanske har turen vänt för oss nu, säger Tobias [Johansson Dahl].

Fredrik Brorsson är lyrisk över det arbetet som lagts ner.
- Isen blev klar i går (söndag) på rekordtid. Det tog 2,5 till tre dygn. Jag har nog aldrig varit med om att det gått så fort. Men det var bra förutsättningar med vindstilla och frost. Hårdvaran är klar. Nu gäller det bara att få ordning på mjukvarorna.

Ortmans förväntningar:

– Jag förväntar mig att det är lite halvtaskiga förutsättningar där nere, och att vi kommer få slita som djur för att få med oss poäng hem. Och det tror jag att vi kommer göra.

Frille verkar snäppet sämre i år jämfört med i fjol men likväl är de jobbiga att möta på mossen. Tror det blir knapp seger för blåsvart, 3-4.

Sirius Hej!

Vi hade lätt för dom i serien förra året. Sen i kvalet hade ju nervtrådarna hamnat utanpå tröjan. Nu kan vi speka lika avslappnat som mot Byn och det blir en klar seger med fyra (Ortman) -strutar upp.

Kämpa på!!!

Bra öppning av matchen 0-2

Edit: jag tar tillbaka 2-2

kom igen Sirius

Edit igen: såja 2-4

En vanlig dag på jobbet. Bra Sirius!

Säkra två poäng i kväll. Stabilt spel, alla deltar både framåt och bakåt.

Roligt att höra en expert-kommentator som både kan bandy och är opartisk!

En skön hemresa blir det också efter en sådan match.

Jag trodde på många mål från Heiononen men han var inblandad i flera i alla fall. Gott nog så. Ortman gör mål på skott utanför straffområdet igen. Det är inte många procent som brukar gå in från det hållet.

Det är nästan Eskhult-klass på Ted Bergströms passning till Teemu vid andra målet.

Tre hörnor noterar jag att vi gör mål på (alt i samband med). Olika skyttar också vilket är riktigt skoj.

Höjdpunkter
https://www.bandyplay.se/video?id=s-highlights-frillesas-bk-vs-ik-sirius-l4lhms

 

 

Snyggt Blåsvart! Riktigt fin laginsats och vilket klassförvärv vi gjort i Ted Bergström.

Sida 1 av 2Nästa