Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyFalun-Sirius ons 11/3
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Falun-Sirius ons 11/3

Sida 1 av 2Nästa

Jaha, nu måste vi bara vinna efter tio segerlösa matcher på raken. Och gärna med mer än en boll också. Hur ska detta gå till då? Några idéer?

och helt i egna händer är det väl inte heller. Om vi vinner mot Falun så är vi ändå beroende av att Falun inte vinner stort mot Frillesås i sista omgången.

Jag skulle ju kalla det för egna händer. Vi kan ju gå om Falun på egen kraft om vi vinner tillräckligt stort på onsdag. Men visst, vinner Falun mot Frilles med 100 000-0 så blir det ju svårt för oss.

jag tycker att vi ska vinna mot Falun med minst tre baljor och sedan stor vinna mot LAIK. Typ 15-2 🙂

Vi vinner på onsdag. Hur? Ja men vi är ett bättre lag och kommer göra fler än vi släpper in, tippar 6-2 till oss

Citat från Brukarn den mars 9, 2020, 08:04

Jag skulle ju kalla det för egna händer. Vi kan ju gå om Falun på egen kraft om vi vinner tillräckligt stort på onsdag. Men visst, vinner Falun mot Frilles med 100 000-0 så blir det ju svårt för oss.

Det blir en tolkningsfråga.

Vi kan gå om Falun på onsdag i tabellen men vi kan inte gå om dom på egen kraft i totalserie då vi är beroende av deras resultat i sista matchen ändå (även om vi skulle vinna stort mot Falun och ha bättre målskillnad inför sista omgången).

OM vi vinner mot Falun så räknar jag med att det kommer vara ett eller två mål som skiljer lagen åt i slutändan.

Om vi vinner mot Falun och Frille mot LAIK då är Frille klara och LAIK utan chans. Hellre måste vinna mot LAIK hemma än att måste vinna mot Frille borta. Men som sagt, först MÅSTE vi vinna mot Falun 😧 men gör vi det .... då jäklar 😡 ska LAIK få det tufft.

Citat från Gabbe den mars 9, 2020, 08:13

jag tycker att vi ska vinna mor Falun med minst tre baljor och sedan stor vinna mot LAIK. Typ 15-2 🙂

+1

Hur ser vi till att den där junisen från 2015 står i mål för Falun nu på onsdag?

Trist att vi är bara 18 som har anmält oss till den här resan (på forumet visar det 19 med Mats Jansson har gjort dubbelinlägg). Kom igen nu västringar! Alla till Falun! Vi ska heja på vår älsklingslag i vått och torrt! Dessutom är det extraviktigt att vara på plats och sjunga för vår blå-svarta hjältar för att motivera de lite extra!

Sida 1 av 2Nästa