Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyElitserien säsong 2020/21
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Elitserien säsong 2020/21

FöregåendeSida 6 av 6

Några intressanta möten idag också förutom vår match. Bollnäs - Broberg och Hammarby-Vetlanda spelar. Jag vet inte riktigt vilka resultat som passar oss bäst där men oavgjort är nog inte så dumt. Det gäller ju att ha två lag till förutom Frillesås och Tellus bakom sig.

Sopsäckarna faller samman mot Motala! Tackar! Vad glad man blir! Suck!

Bajen kollapsar i slutminuterna men får ändå oavgjort!

 

Nu har jag inte tittat på bandy på TV mer än highlights i år, för jag har tidigare tyckt att det är värdelöst.... Men ikväll hade min särbo mamma/dottermys, och jag en ensam kväll.... Att vår match mot Villa skulle vara intressant hade jag föga hopp om efter deras torsk senast, men för en gång skull tittade jag på tv-bandy, med start i Rocklunda. En offentligt trist sändning där stolparna gång efter annan kom i vägen.

Nåja, resultatet där var ju ändå ointressant, så jag fixade middag, korkade upp vin och slog mig ner för att se sändningen från Studan. Jag hade inget som helst hopp, vilket visade sig rätt ganska snart, men sändningen var ändå ok och om det var kameramannen som var bra eller kamerans placering som gjorde att det fungerade vet jag inte. Det var ändå en hyggligt bra sändning, men en totalt stentrist match, så jag bytte till Sävstaås.

Där var cirkusen och haveriet monumentalt. Totalt partiska kommentatorer, tillsammans med en uselt producerad match och en förmodligen halvtankad kameraman gjorde att ordet lyteskomik fick en ny betydelse....

Eftersom jag inte klarar lyteskomik mer än under korta stunder bytte jag till Motala - Saik.... För att mötas av en ännu sämre kameraman och en mörk och grynig sändning och dessutom en offantligt trist bandy....

Jag avslutade kvällen "på" Sävstaås, där inget hade förändrats, men där men ändå kunde glädjas åt lite skadeglädje åt de partiska kommentatorerna.....   Och folk undrar varför bandyn är och förblir en marginalsport?? Den som köper en sån här sändning för första gången kommer med största sannolikhet aldrig att göra det igen och sen gnälla för vänner och bekanta att "bandy är en helt meningslös sport, man ser aldrig bollen"....

SAIK slår Villa och torskar sedan mot Motala. Ingen ordning alls! Samtidigt kan jag inget annat än berömma Motala. Motala kommer till slutspel. Det kommer att stå mellan Broberg, Bollnäs, Bajen, Vetlanda och Sirius om vem som tar sista slutspelsplatsen. Väners kan vi glömma, de gnetar till sig p som räcker till att hamna bland de 6 bästa.

Vilken rysaravslutning det blir:

Det känns som att ingen av lagen kommer ta mer än två poäng i de matcherna

Broberg har AIK och Motala kvar (OM AIK vinner på fredag bör vi i praktiken vara klara för slutspel på bra målskillnad)
Motala har Villa och Broberg
Hammarby har Edsbyn och Sandviken (de bör ju inte ta några poäng i dessa)
Vetlanda har oss och Västerås
Vi har Edsbyn och Vetlanda -

AIK faller ihop mot Broberg! Suck! Nästan allt gick vår väg till det var 20 min kvar då nästan allt gick oss emot!

Tur att Hammarby och Motala förlorade i alla fall

Om jag räknar rätt kan vi inte missa åttondel annat än en total kollaps mot Byn.

Bajen kan få 23. Broberg 24 men då är Motala kvar på 21. Motala kan få 23 men då är Broberg kvar på 22 med sämre målskillnad än oss.

Någon som kan kolla så det stämmer?

Är lite upprörd efter råttornas  andra halvlek.

Hammarby vinner, oavgjort mellan Broberg och Motala och Byn vinner med 18 eller 19 mål mer är det närmsta som kan hända att vi hamnar på 11:e plats. Så i princip är vi säker men det är inte en bra känsla inför slutspel.

Jo det krävs en historisk kollaps av oss samt att övriga resultat går oss emot för att vi ska missa.
AIK:s andra halvlek är dock anmärkningsvärd! Den skulle nog behöva synas lite till. De vill kanske göra det svårt för Bajen

FöregåendeSida 6 av 6