Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyBroberg-Sirius 20 november 19:00
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Broberg-Sirius 20 november 19:00

Sida 1 av 2Nästa

Match på fredag i Söderhamn. Hällåsen har blivit Hallåsen och det gula ljuset är borta.

Ständigt svårspelade Broberg blir krångliga även denna gång men jag tippar vinst. 6-4 vinner vi med.

 

Underbart bandyväder idag (åtminstone i Uppsala).

Jag tror alla är tillgängliga även om alla inte var med å tränade i tisdags när jag kikade lite på sista timmens träning.

Bandy på tv från en folktom hall är ju inget jätteparty direkt. Frågetecken för Heeger tydligen som väntar på covid-provsvar under dagen? Kämpa blåsvart!

Nisse och Samuel tillbaka. Betyder bättre fart på mittfält och fler möjligheter att gå runt så som vi var bra på förra året.

Två nya för Ted och även två för Jimi så blir det vinst!!

Soumi! Håll i nu!

Sådärja!

Två mål med två man mindre på banan! Starkt!

 

Riktigt vasst efter paus. Mot slutspel!

Vinst borta efter en bra andra halvlek. Ett nytt Sirius jämfört med förra säsongen.

Härligt bra kämpat!

Härligt! Bra moral.

Matchinledningen bådade inte gott, men vägdes upp av en riktigt grym sista halvtimme där vi pulveriserade Gurt med hela 5-0!

Väldigt fin vändning av grabbarna. Hedersomnämnande till Jimi som levererar på alla tänkbara sätt som går (utom möjligen frislag, låt han skjuta!), till skillnad från i fjol då det mest blev mål (förvisso många) på fasta. Teemu ville inte vara så mycket sämre han heller btw. Finsk sisu! Sen är ju 6-3-nådastöten bandygodis: En klassisk lyra som fick mig att tänka på Werners härliga sådana. Smart drag av vår rutinerade herre, för ibland blir vi lite väl låsta längs isen, tycker jag.

Mot slutspel var det, ja!

Sida 1 av 2Nästa