eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Bollnäs - Sirius onsdag 9 december 19:00

Bortmatch denna gång på Sävstaås. Televerket/VP Norra/Varselvästarna/Helly hansen/ har ju börjat ungefär som vi förutom att de gjort många färre mål. Det bör väl bli en mycket jämn match men jag tror att vi ändå kan vinna denna.

3-2 till oss tror jag på

 

En kort "inför matcher" på webbplatsen. https://www.siriusbandy.se/infor-bollnas-gif-ik-sirius/

Det låter bra med att de börjar hitta sina roller och göra det enkelt för varandra.

Det ser ut att bli molnigt och några plusgrader. Aningen vind!

Perfekt bandyväder med andra ord.

 

Alltid grymt svårt att ta poäng på Sävstaås men Bollnäs har väl inte varit så mänskliga på flera år så vi borde ju ha en bra chans att ta 2p.

Citat från Nyllet den december 9, 2020, 15:06

Alltid grymt svårt att ta poäng på Sävstaås men Bollnäs har väl inte varit så mänskliga på flera år så vi borde ju ha en bra chans att ta 2p.

De har en del skadorså Andreas Westh gör comeback. Han verkar ha tränat på bra så det bör vara en förstärkning för dem

Citat från Jocke den december 9, 2020, 15:14
Citat från Nyllet den december 9, 2020, 15:06

Alltid grymt svårt att ta poäng på Sävstaås men Bollnäs har väl inte varit så mänskliga på flera år så vi borde ju ha en bra chans att ta 2p.

De har en del skadorså Andreas Westh gör comeback. Han verkar ha tränat på bra så det bör vara en förstärkning för dem

Dom slängde ju in Westh i träningsmatchen mot oss på försäsongen. Vinst för blåsvart då. Repris i kväll!!!!

Fantastisk första. Min stream la av i andra, kanske lika bra det.

Tungt tapp.

Nya tag nästa gång!!

Det såg bra ut i första halvlek som sagt var och även om det alltid är en osäkerhet kring resultatet så trodde jag ändå att vi skulle kunna hålla ledningen denna gång. Skit också. Det finns inget värre än att leda med 3-0 i paus.

Surt. Och så var det detta med taktiken igen. Att kunna stänga matcher, att kunna spela cyniskt - där har killarna något att lära men jag är övertygad om att det kommer bli bättre och bättre. Påminner faktiskt lite om fotbollslagets beteende i vissa matcher.

Min stream la av som jag skrev tidigare. Kollat lite på reprisen nu. Var bara Myran och Legoknekt-Nilsson som knäckte oss i andra.

Sista inlägget som "försvaras" med en flaggstångshög klubba var en straff alla dagar.

Kollade vilka domarna var. Då klarnade det uteblivna domslutet. Herr Kantarell var pipblåsare, kanske luften var slut då!

Segt med ytterligare en sämre 2:a halvlek på Sävstaås. Nilsson skytte blev avgörande denna gång.

Vi hade väl ett klart straffläge på slutet men å andra sidan blev Bollnäs tveksamt avblåsta för offside ett par gånger. Nya tag, det svajar lite fortfarande men känns som vi står upp bra mot alla lag denna säsong.