Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius FotbollAllmänt fotbollssnack
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allmänt fotbollssnack

Passar på att starta en tråd om allmänt fotbollssnack genom att göra reklam för en artikel i SportExpressen där Therese Strömberg pratar med supportrar som saknar allsvenskan.

Anders Carlstedt representerar Sirius på ett fantastiskt sätt. Fem getingar!

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/krisen-under-uppehallet-har-kant-mig-ensam/

Anders är kung!

Kuriosa! Laorent Shabanis farbror, Ylli, beträdde visst för nästan exakt 12 år Studans gräs i den 69:e minuten (två minuter innan hade Hochen kommit in och satt matchens första mål) och Shabani var då med och vände matchen till bortaseger för LB07 inför 1 447 åskådare. I Sirius mål stod den osäkre Milan Barjaktarovic och på topp levererade inte Alexander Gerndt. Jag minns egentligen bara att LB07 hade en grym lagkapten som hette Erol Bekir som bar det där laget på sina egna axlar. Likt Laorent lämnade Ylli MFF som 20-åring utan att ha fått chansen i A-laget, men för Ylli blev det sedermera bara spel för i stort sett Bunkeflo och Rosengård, som han för övrigt tränade så sent som i fjol.

Åh den matchen minns jag! Hochen satte sin egen straffretur och jag tänkte "nu förlorar vi åtminstone inte". Den dagen lärde jag mig att man inte kan ta för givet att inte förlora bara för att man leder. Ken Hansson hette han som gjorde mål för dem va?

Imponerande minne, Ken Hansson hette han som gjorde kvitteringsmålet. Denne offensive Hansson fick ersätta en annan - skadad - Hansson, som var mittback, redan i den tolfte minuten. Till saken hör att de bara hade tolv A-lagsspelare tillgängliga till denna ångestmatch. Därtill i bagaget hade de tre raka förluster och fyra raka mållösa matcher.

Senare i matchen byttes Shabani (ut, inte in som jag först skrev) mot en jänkare som heter Chris Loftus, ett lyckat drag då den sistnämnde blev matchhjälte. Ytterligare kuriosa i sammanhanget är att en 18-årig Robin Olsen då satt på Studans avbytarbänk.

Denna tunga Sirius-förlust blev något säsongsdefinierande den säsongen då vi innan hade segrat och haft ett par 2-2-matcher innan, men åkte på en handfull raka matcher utan vinst efter den tappade ledningen mot LB07. Som tur var kom framför allt Skenderovic och även Dubbel-Richard in som hjältar.

Edit: Länk till matchtråden som bjuder på diverse joller, däribland upprördhet kring avsparkstiden, "Glad-Jonas" med 0-4-tips och en undertecknad som nog gav lite väl schyssta spelarbetyg. 🤣👍

Lite sent svar, men otroligt fin matchtråd där farbror toksågar Lasse Svensson!

När jag läser det här (och ser dina ++++) påminns jag också om att Milan Barjaktarevic faktiskt började komma i gång innan RR kom in. Stod ju i inledningen innan García petade honom men sedan petade han tillbaka igen.

Det går tungt för IK Uppsala Fotboll, som de flesta tippade på förhand. Men än så länge är det ju inte kört då man har häng på både Piteå och Eskilstuna. Växjö som är jumbo har 9 poäng på 6 gjorda mål (!), medans Uppsala har 10 poäng på 17 gjorda mål. Gäller verkligen att göra mål i rätt matcher när man krigar i botten.

Hoppas verkligen att dom klarar sig kvar, dom kan nog få ett lyft sportsligt nästa säsong med publik på arenan.