Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyAllmänt bandysnack
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allmänt bandysnack

Nu tar jag och lägger ner bandyintresset för säsongen. Hoppas på en riktigt rörig sådan och att aJkå vinner allt, så är vi av med dom sen.  Förbundet vill ju uppenbarligen inte ha nån bandy. Alla får vara med, alla hänger kvar....  Allt medan bredden dör ut....

Tack och adjö för mig, 48 år i rad på Studan får räcka.  Dock glad åt att vi trots allt valde att spela på Studan i premiären. Således håller jag mitt löfte att inte skicka jag tillbaks biljetten, men i övrigt så håller jag mig till golf och amerikansk fotboll i år.

Vad hände med Glad-Garry (@garligur)?

Både stängd serie OCH stängt transferfönster är lite väl att ta i tycker jag. Jag räknar kallt med att någon av klubbarna innan nyår går ut med att de sänker löner e.dyl. Motala kanske ... eller till och med Villa.

 

Ingen publik och stängd serie. Ja totalt mörker råder men hoppas Butter-Garry (och alla andra) ändå tänker på att stötta blåsvart ekonomiskt. Det är ju inte Sirius som stängt serien eller spridit corona i landet. Stödbiljett inför varje hemmamatch är det som gäller så klarar Sirius säsongen 20/21  en ekonomi i balans.

Slog iaf till på ett symboliskt säsongskort, man kan ju hoppas att man kan få använda det i februari någon gång kanske. Annars blev jag riktigt pepp när jag såg de fina bilderna från skogen i fredags. Det är ju inte långt ifrån att stå på läktaren ändå. Kunde inte komma då, men när vi möter Byn 28/11 tänkte jag nog ställa mig där.

Ja serien är igång så serie kort inköpt.En kikare vore inte dumt att ha med i backen.

Rena rama farsen i allsvenskan. Kalix kan gå upp i ES inte bara p.g.a. spelstyrka utan till del även p.g.a. att andra lag lämnar WO. Så kan det gå SBF när ni tog beslutet att stänga serierna.

Sur-Garry har köpt ett säsongskort, men tagit ut det ur plånboken så jag slipper påminnas om bandy i år.

Och nu har ju förbundet dessutom visat att man inte heller bryr sig om bandy i år.  Gissar att det här är dödsstöten för bandy som "stor" vintersport. Det lär bli ett rejält tapp av spelare i lägre divisioner vilket knäcker bredden och därmed i längden även toppen.

Nu har jag swishat 150 kr i stödbilljet för första hemma match. Jag resonerar att 13 matcher * 150 kr komme att ge 1950 kr (vilket är 50 kr mer än seriekortens fullpris) samt att man behöver inte betala moms på det efetrsom det är en gåva. Dessutom kan man köpa en 50 kr stödbilljet för varje bortamach också 😉

Sirius hej!

Det fiktiva bortakortet är inte att förglömma! 50 kr låter rimligt

Underbart med alla som stöttar blåsvart!