Allmänt bandysnack

Citat från Jocke den augusti 28, 2020, 12:00Angående coronaregeln med antal sittande publik (om den nu går igenom, jag lästa att polisen är emot en höjning av antalet). Kan det godkännas om man märker upp platser på ståplatsläktaren som personer får sitta på (sittdyna etc)? ... eller måste det vara en fast stol.
Det är ju inte helt tydligt detta kan jag tycka. Speedwayklubbarna var ju glad i alla fall och de har väl inga fast sittplatser på någon läktare att ta till. Där har väl folk solstolar att sitta på som bäst.
Angående coronaregeln med antal sittande publik (om den nu går igenom, jag lästa att polisen är emot en höjning av antalet). Kan det godkännas om man märker upp platser på ståplatsläktaren som personer får sitta på (sittdyna etc)? ... eller måste det vara en fast stol.
Det är ju inte helt tydligt detta kan jag tycka. Speedwayklubbarna var ju glad i alla fall och de har väl inga fast sittplatser på någon läktare att ta till. Där har väl folk solstolar att sitta på som bäst.

Citat från Jocke den augusti 28, 2020, 20:51Ibland tänker jag att det nog kommer gå bra för bandyn trots knepiga gubbar inom förbundet och andra ställen. Nu vet jag inte längre efter dagens löjeväckande beteende kring valet av ordförande osv.
Föreningar utan verksamhet värvas för att rösta på sin kandidat! ... och lite annat!@kniv-jonas som sitter i Sirius styrelse kanske vet mer hur det hela gått till.
Jag tippar att någon förbundskapten edyl kommer säga upp sig efter detta och att det blir en hel del ändringar i beslutsleden
Ibland tänker jag att det nog kommer gå bra för bandyn trots knepiga gubbar inom förbundet och andra ställen. Nu vet jag inte längre efter dagens löjeväckande beteende kring valet av ordförande osv.
Föreningar utan verksamhet värvas för att rösta på sin kandidat! ... och lite annat!
@kniv-jonas som sitter i Sirius styrelse kanske vet mer hur det hela gått till.
Jag tippar att någon förbundskapten edyl kommer säga upp sig efter detta och att det blir en hel del ändringar i beslutsleden

Citat från Jocke den september 19, 2020, 06:33AIK har hetsat rejält inför släppet av sina nya tröjor! ... å så kommer en militärvariant där reservstället ser ut som kossorna i bregottreklamen!
Jag säger MUuu till dessa!
AIK har hetsat rejält inför släppet av sina nya tröjor! ... å så kommer en militärvariant där reservstället ser ut som kossorna i bregottreklamen!
Jag säger MUuu till dessa!

Citat från Nyllet den september 19, 2020, 12:20Vilka extremt fula matchtröjor! Ett blaffigt klubbemblem à la hockey på en militärinspirerad melerad svart-grå bakgrund. Smaklöst, för att inte tala om bortastället som ju är ännu värre.
Vilka extremt fula matchtröjor! Ett blaffigt klubbemblem à la hockey på en militärinspirerad melerad svart-grå bakgrund. Smaklöst, för att inte tala om bortastället som ju är ännu värre.

Citat från Jocke den september 19, 2020, 14:21Jag hittade denna korta reklamfilm som handlar om deras laguppställning i reservstället
https://youtu.be/IIO_HHbi-KM
Jag hittade denna korta reklamfilm som handlar om deras laguppställning i reservstället

Citat från Jocke den oktober 29, 2020, 15:09Nu har förbundet beslutat att stänga transferfönstret flera månader i förväg med diverse förklaringar. Det verkar som att Villa drivit frågan hårt och fått igenom kraven utan någon vidare förankring. Det påverkar kanske inte oss så mycket men det är jobbigt när enskilda klubbar sätter agendan och får igenom beslut av den här typen.
Nu har förbundet beslutat att stänga transferfönstret flera månader i förväg med diverse förklaringar. Det verkar som att Villa drivit frågan hårt och fått igenom kraven utan någon vidare förankring. Det påverkar kanske inte oss så mycket men det är jobbigt när enskilda klubbar sätter agendan och får igenom beslut av den här typen.

Citat från Jocke den november 3, 2020, 11:17AIK (Galotta) öser in motioner till bandyförbundet om att ändra saker och ting. Senast är att ta bort SM-finalen och istället spela bästa av sju.
Nästan alla motioner handlar om pengar.
Jag undrar vad det hela kan sluta i. Håkkifieringen är total. Snart blir det väl mörka och ljusa matchdräkter vid hemma och bortamatcher, platt svart "boll", reklamavbrott, tekningar iställer för inslag, högre sarg ....
AIK (Galotta) öser in motioner till bandyförbundet om att ändra saker och ting. Senast är att ta bort SM-finalen och istället spela bästa av sju.
Nästan alla motioner handlar om pengar.
Jag undrar vad det hela kan sluta i. Håkkifieringen är total. Snart blir det väl mörka och ljusa matchdräkter vid hemma och bortamatcher, platt svart "boll", reklamavbrott, tekningar iställer för inslag, högre sarg ....
Citat från garligur den november 3, 2020, 14:45Solna ajkå är ju ett så dåligt skämt att man vill spy. Fast det är klart, vill man lägga ner bandyn, så kan det ju vara en väg. Jag antar att det är enda anledningen att håkki o rundboll föreningen från Solna lägger såna förslag. Kan vi inte bara vara överens om att ge dom guldet i år, utan att spela alls och sen kan dom gå i konkurs, så får vi titta fram mot säsongen 21-22?
Solna ajkå är ju ett så dåligt skämt att man vill spy. Fast det är klart, vill man lägga ner bandyn, så kan det ju vara en väg. Jag antar att det är enda anledningen att håkki o rundboll föreningen från Solna lägger såna förslag. Kan vi inte bara vara överens om att ge dom guldet i år, utan att spela alls och sen kan dom gå i konkurs, så får vi titta fram mot säsongen 21-22?

Citat från Jocke den november 9, 2020, 12:51Vi brukar ju även ha ett Orakeltips varje säsong men nu tror jag inte Farbror är med i forumet så då kanske det inte går att rätta ett sådant. Jag kommer sakna allt det obegripliga räknandet och grafer.
Vi brukar ju även ha ett Orakeltips varje säsong men nu tror jag inte Farbror är med i forumet så då kanske det inte går att rätta ett sådant. Jag kommer sakna allt det obegripliga räknandet och grafer.