Synliga sökvägar i forum – Du är här:ForumVästra Sidan: Sirius BandyAllmänt bandysnack
eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

Allmänt bandysnack

Någon som vet vilka tider och dagar Sirius tränar i någon av Gränbyhallarna? Nyfiken på våra nyförvärv och lite ”Relitakyla” skadar inte 😄

Relitahallen öppnar 28 augusti om jag har rätt information och a-laget har tid kl 16:00.

De kör dock i C hallen ibland. Tider är bokade tisdag och torsdag kl 15:45 - 17:00 denna vecka

japp då är man här i c- hallen för att se A-laget träna. Esa småsur, isen var inte spolad.

Kul att se killarna. Några som stack ut? Unge Tapper blir jäkligt intressant att följa i år. Ted Bergström visade bra rutin och kyla i sitt spel. Kommer definitivt att stärka vår offensiv. I övrigt visades ett bra tempo, åtminstone till att börja med. Vita laget vann klart och där spelade bl.a. Bergström, Thorén, Qvist och Anton.

Roligt! @nyllet Var Sune med och körde och hur såg det ut?  Hoppas han kommer in i sin roll tidigt.

Jag hoppas också att juniorerna får mer speltid i år.

Jag såg även att Edsbyn inte spolat upp i år utan de åker till Söderhamn för sitt första pass på stor is imorgon. Uteblivna bandyskolor och dålig ekonomi gör att både Edsbyn och Sandviken inte spolar upp is förrän i september.

Sune såg bra ut. Nisse och Matteus medverkade inte. Vad gäller våra egna såg både Thorén och Heeger giftiga ut. Bra driv i skridskoåkningen.

Tror faktiskt det kan vara bra att träna på rink några gånger innan man går ut på stor is. Rätt kul att se på, det går riktigt fort och passningarna måste sitta perfekt för att öppna ytor. Däremot kanske inte så bra träning för målvakterna mer än närkamper.

Jag har sett bröderna Liw (träna och allmänt cykla runt) tillsammans nu under sommaren och de ser ut att trivas. Jag hoppas att det kan visa sig positivt under säsongen.

.. och Nönegate går vidare! Bandypuls skriver om orsaken till att valberedningen inte kommer föreslå honom.

Aggressiv, raseriutbrott och sexistisk! Personal på kansliet är rädda för honom! Det var något om en "avtalsmiss" när kompisen Anders Uhlin anställdes osv.

Svårt att föreslå en sådan ordförande om det nu stämmer!

De oegentligheterna kommer valberedningen att ta vidare till Riksidrottsförbundet och svensk bandys disciplinnämnd.

Spännande att Sonefors tog 10% i provision för att hålla i insamlingen till Bollnäs bandy. De fick in en miljon eller snarare en miljon minus 100 tkr som gick till Sonefors.

Tveksamt enligt mig!

Girigt verkligen! Fast han kan ju haft administrativa kostnader men att de skulle motsvara 100 000:- är ju ytterst tveksamt.

Woah! Vår @Peppe är bra på att initiera och peppa insamlingar. Jag bjuder gärna dig på en 10 procentig öl vid tillfälle. 🍺😊